חיפוש לוחם א-ב

אוקטב בוטנר

פרטים אישיים הדפסה

אוקטב בוטנר
נולד ב: צ'רנוביץ,רומניה
ב: 21/10/1913
שרות בצבא: צרפת
השתתפות במאבק הפרטיזנים: צרפת
פרטיזנים: צרפת
נפטר ב 11/07/1998

קורות חיים

נולד בצ'רנוביץ כשזו הייתה חלק מהאימפריה האוסטרו-הונגרית, אך במהרה הייתה לחלק מרומניה. בצעירותו היה פעיל קומוניסטי ונכלא על כך בין השנים 1932 - 1936.
לאחר שחרורו נסע לצרפת, כדי להצטרף לצד הרפובליקני במלחמת האזרחים בספרד, אך נעצר בצרפת ובהיותו שם הצטרף לצבא הצרפתי במלחמת העולם השנייה. עם יחידתו נפלו בשבי הגרמני, אך נמלט מהשבי והצטרף לרזיסטנס.
לאחר מלחמת העולם השנייה שב לרומניה והשתלב במשטר הקומוניסטי. בתחילת שנות השישים הודח, הואשם בריגול למען המערב ונשלח לעבודות כפייה בכריית תעלת הדנובה. כעבור 4 שנים שוחרר במסגרת חנינה כללית ומשקל גופו 40 קילוגרמים. הוא קיבל אישור לעזוב את רומניה בליווי משפחתו ונסע יחד איתם למערב גרמניה, שם קיבל אזרחות גרמנית על בסיס היות יליד האימפריה האוסטרו-הונגרית.
הצליח לקבל את הזיכיון לשיווק מכוניות של ניסאן מוטורס בבריטניה, בתקופה בה עדיין לא התפרסמו ומשלוח היה תקוע בנמל ללא קונים. הוא הכניס שיטות שיווק מקוריות ומכירותיו גדלו מאוד משנה לשנה וכך גם הונו.
שלטונות בריטניה טענו שהעלים הכנסות בסכומים גדולים והוא עבר להתגורר בשווייץ, אך לאחר סכסוך עם משטרת שווייץ עבר לצרפת. בעיתונות הישראלית נטען שיצחק הרצוג, אחד ממנהלי הקרן בישראל, ניתב חלק מכספי הקרן לעמותות שמימנו את תעמולת הבחירות של אהוד ברק. מת מסרטן הקיבה.