חיפוש לוחם א-ב

הנס אלכסנדר

פרטים אישיים הדפסה

קפטן הנס (הווארד) אלכסנדר
בן אלפרד והנרייטה
נולד ב: ברלין,גרמניה
ב: 06/05/1917
שרות בצבא: בריטניה
יחידה: חיל החפרים
תפקיד: חוקר שבויים
נפטר ב לונדון
ב: 23/12/2006

קורות חיים

נולד להנרייטה וד"ר אלפרד אלכסנדר ב 6.5.1917, בעיר ברלין, גרמניה. האב היה רופא ונשיא אגודת הרופאים בברלין. שימש כרופא של מפורסמים רבים ביניהם אלברט איינשטיין ומרלן דיטריך. עסק גם בחקר סרטן הדם. בשנת 1935 בקר אביו את אחת מבנותיו הנשואות בלונדון ואז נודע לו שהגסטפו מחפש אחריו. האב החליט להישאר בלונדון והצליח לצרף אליו את שאר בני המשפחה, לאחר שעזבו דרך שווייץ לאנגליה.
עם פרוץ מלחמת העולם השנייה, התנדב הנס לצבא הבריטי, אך נדחה, מאחר ונחשב נתין אויב. בהמשך, גוייס הוצב לחיל החפרים המלכותי. בשנת 1943 עבר קורס קצינים. בשנת 1945 שירת באירופה כמתורגמן וחוקר שבויים שבמהלכה הגיע גם למחנה הריכוז ברגן-בלזן ששוחרר. שם נחשף לכל הזוועות שעברו האסירים היהודיים. 

בתום המלחמה צורף ליחידה לחקר פשעי מלחמה והיה למתורגמן של "צוות חקירות פשעי מלחמה ה-1 " בבלזן. בהמשך, היה בצוות שאיתר ועצר את הפושעים הנאצים גוסטב סימון (מושל צבאי במוזלנד בין 1940 ל-1944 ומפקד המנהלה האזרחית בלוקסמבורג) ואת רודלוף הס, שנחשד ליעד מס. 1, בהיותו מפקד מחנה ההשמדה אושוויץ, לפני שהועמד לדין. 

בשנת 1946 שוחרר מהצבא וחזר לאנגליה. התחתן עם אליזבת לבית גרץ . לזוג נולדו שני ילדים. עבד כבנקאי וסחר בחברת ההשקעות S. G. Warburg & Co.

  בשנת 2013 יצא לאור הספר "הנס ורודולף" על-ידי העיתונאי הבריטי תומס הארדינג, נכדה של אחותו. הספר סוקר את חייהם של הנס היהודי ורודולף הנאצי עד המפגש בין השניים ותפיסתו של רודולף הס ע"י הנס אלכסנדר.

ב- 16.01.2022 שודר בערוץ הראשון של הטלוויזיה הגרמנית ARD)) סרט שתיאר את המצוד אחרי פושעי המלחמה הנאצים על-ידי פליטים יהודים בצבא הבריטי, בסרט מובא גם סיפורו .

נפטר בלונדון ב 23.12.2006.