חיפוש לוחם א-ב

דוד איבניצקי

פרטים אישיים הדפסה

קורפורל דוד איבניצקי
בן מנוס ופנינה
נולד ב: וינה,אוסטריה
ב: 24/07/1924
שרות בצבא: בריטניה
חיל רגלים
יחידה: הגדוד הראשון בבריגדה היהודית
תפקיד: לוחם
נפל בקרב ב יאזור
ב: 22/01/1948

שנות פעילות

חיל: חיל רגלים
יחידה: תחנת הנוטרים בחולון
דרגה: סג"מ

קורות חיים

בן פנינה ומנוס, נולד ביום כ"ב בתמוז תרפ"ד (24.7.1924) בעיר וינה, אוסטריה, להורים אמידים. היה ילד עירוני, בעל המצאות ואהוב על סביבתו. את חינוכו קיבל בבית-ספר עממי ממשלתי ובגימנסיה עברית והיה חבר תנועת-הנוער של בית"ר. בהיותו בן 14, עלה עם קבוצה של "עליית-הנוער" אשר נשלחה לדגניה א'. בקבוצה עבד בנגרות, מצא מיד את מקומו ואופקים חדשים נפתחו לפניו. משפרצה מלחמת-העולם עז היה רצונו להצטרף ללוחמים בנאצים. 

ב- 24/6/41 , גוייס, והיה ממתנדבי הישוב לצבא הבריטי, מספר אישי 16326/ Pal שירת בבאפס. עם הקמת הבריגדה היהודית, צורף עם יחידתו לגדוד הראשון שלה. מילא בכשרון שליחויות נועזות - בהעפלה וברכישת נשק. בשנת 1946 השתחרר מהצבא הבריטי וחזר לארץ, אל קרוביו המעטים, לאחר שנודע לו כי כל משפחתו בווינה הושמדה בידי הנאצים. רק כשנה הספיק לחיות חיים אזרחיים, אך גם בתקופה זו ניהל קורסים רבים ואימן את חבריו לאחוז בנשק. בקיץ 1947 נשלח לתחנת- הנוטרים בחולון ושימש שם בתפקידי שמירה שונים. בייחוד היה פעיל בהגנת שיירות. "אין להשלים עם כך שהדרך תהיה פרועה" - היה אומר לחבריו, שכינוהו "מלך הכביש".

ביום י"א בשבט (22.1.1948) יצא משמר שמנה שבעה נוטרים בטנדר פתוח מחולון כדי לבדוק את הכביש לירושלים ולאבטח מעבר שיירה. סמוך לכניסה ליאזור מצאו את הכביש חסום ונתקלו באש ממארב ערבי. הטנדר נפגע ועלה באש, הנוטרים נאלצו לנטוש אותו, תפסו מחסה בצד הכביש ונלחמו נגד כוחות עדיפים עד שנפלו כולם, והוא ביניהם. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בנחלת יצחק. הניח אחריו אישה. ליד המקום שהשבעה נפלו בו, על אם הדרך, ניצב כיום גל-עד לזכרם. על חורבות הכפר יאזור הוקמה אזור ובה בית-ספר ממלכתי-יסודי "השבעה", המנציח את זכרם.