חיפוש לוחם א-ב

לודוויג אריה לואיס בול

פרטים אישיים הדפסה

סרג'נט לודוויג אריה לואיס (לו) בול (סמרגד )
בת יוליאן ולאה
נולדה ב: וינה,אוסטריה
ב: 10/03/1922
שרות בצבא: ארצות הברית
נפל בקרב ב משטרת עירק סואידן
ב: 09/07/1948

שנות פעילות

פעילות בשירות צה"ל

  • - מלחמת העצמאות

קורות חיים

בן לאה ויוליאן, נולד ביום י' באדר תרפ"ב (10.3.1922) בווינה, בירת אוסטריה. אביו היה פסל יליד ארצות-הברית. לודוויג למד פנקסנות בבית-ספר למסחר. כאשר השתלטו הגרמנים על אוסטריה הצליחו הוא ואחיו לעבור לשוויץ ומשם המשיך לודוויג לארצות-הברית ואחיו שמעון עלה לארץ-ישראל. ההורים נשארו בווינה ונרצחו שם. בניו יורק השלים אריה את לימודיו התיכוניים, נתקבל לאוניברסיטה והשתלם במקצוע האופטיקה.
במלאות לו 21 שנים נעשה אזרח אמריקני, שינה את שמו ללואיס, התגייס לצבא האמריקני והגיע לדרגת סרג'נט. מקום שירותו האחרון היה בחיל-המצב האמריקני באוסטריה, ארץ-הולדתו.
מאז שחרורו שאף לעלות לארץ-ישראל בעקבות אחיו שמעון (סם), חלוץ למופת ומפקד ב"הגנה" ובצה"ל. אריה הגיע לארץ באוניית-מעפילים, שהה זמן-מה במעצר בקפריסין ובא לארץ בדצמבר 1947. היה עלם מוכשר וטוב-מזג. אחיו העביר אותו לקיבוץ מעיין-ברוך ללמוד את השפה ולהתערות בארץ. משם עבר לדגניה, הצטרף לפלמ"ח, נלחם בגזרות שונות של החזית ובאחרונה שירת בחטיבת "הנגב" בנגב.
בליל 8-9 ביולי 1948, במסגרת מבצע "אנ-פאר" בעת קרבות "עשרת הימים", תקפו לוחמי "הנגב" את משטרת עיראק-סואידן בניסיון לפרוץ את הדרך אל הנגב. היתה זו ההתקפה החמישית על המצודה. הכוח הצליח לפרוץ את הגדרות, אך האש המצרית הכבדה, התחמושת שאזלה והשחר שהפציע אילצו את הכוח לסגת. בקרב זה נפל ביום ב' בתמוז תש"ח (9.7.1948).
ביום י' באלול תש"ח (14.9.1948) נפל אחיו שמעון (סם) סמרגד בכפר מלחה.