חיפוש לוחם א-ב

יוסף נתן אלבום

פרטים אישיים הדפסה

יוסף נתן אלבום
בן יעקב יהודה וחוה
נולד ב: אונסבריק,גרמניה
ב: 05/10/1921
שרות בצבא: בריטניה
חיל הנדסה
יחידה: המחנה השמיני
נפל בקרב ב 16/07/1948

שנות פעילות

פעילות בשירות צה"ל

חיל: חיל רגלים
יחידה: חטיבת אלכסנדרוני
דרגה: טר"ש
  • - מלחמת העצמאות

קורות חיים

בן חוה ויעקב-יהודה, נולד ביום ג' בתשרי תרפ"ב(5.10.1921) בעיר  אונסבריק שבגרמניה. בשנת 1933, בהיותו בן שתים-עשרה, עלה עם הוריו לארץ-ישראל. הוא גדל בפתח תקווה. למד בשקידה והצטיין בלימודיו בבית-הספר העממי. משגמר את חוק לימודיו יצא לעבודת חשמלאות בתל-אביב. המשיך ולמד בערבים בבית- הספר על שם מכס פיין. היה מדריך ב"נוער העובד", וחבר ב"הגנה" משנתו השש-עשרה.

במלחמת-העולם השנייה התגייס לחיל-ההנדסה בארמיה השמינית הבריטית. שנתיים שירת במצרים ובלוב, עבד במפעל החשמל של טוברוק, ואחרי-כן עבר לבית-נבאלה. בזמן שהותו במצרים עזר לארגן את הנוער היהודי למען ציון עד שהשלטונות הבריטיים אסרו עליו פעולה זו.

כעבור ארבע שנות שירות חזר לפתח תקווה. עם עוד חייל משוחרר הצליח להקים לו חנות ובית-מלאכה לצרכי חשמל ואף בנה לו בית בישראל. עם ראשית התקפות הערבים על הכפרים הסמוכים יצא לשמירה בלילות. כחייל בחטיבת "אלכסנדרוני" השתתף בקרב הראשון על לטרון, בכפר סבא הערבית ואחר-כך בחזית מג'דל-ראש העין. יומיים לפני מותו נעקץ על-ידי עקרב, ואף-על-פי שלא החלים מעקיצה זו נשאר במחנה ויצא לעמדות לעזרת חבריו. ב-15 ביולי 1948 בערב החליפה פלוגתו פלוגה  אחרת מהחטיבה במשלטים שממזרח לקולה וטרם הספיקה להיערך ולהתחפר כהלכה  במקום. למחרת בבוקר תקפו כוחות הלגיון את המשלט. כשהם מסתייעים באש ארטילרית ושריוניות, שטפו את עמדות המחלקה במשלט הקדמי ואילצו את הפלוגה לסגת. בקרב זה נפל ביום ט' בתמוז תש"ח (16.7.1948). השאיר אחריו אישה.

עם איסוף חללי המערכה הזאת, אשר הערבים התעללו בגוויותיהם, נקבר בקבר-אחים בנתניה.