חיפוש לוחם א-ב

אשר ג'ואל

פרטים אישיים הדפסה

לוטננט אשר ג'ואל
נולד ב: אנמור,אוסטרליה
ב: 04/05/1912
שרות בצבא: אוסטרליה
חיל ים
נפטר ב סידני, אוסטרליה
ב: 12/11/1998

קורות חיים

נולד בשנת 1912 וגדל במשפחה ענייה בפרברי העיר אנמור Enmore, אוסטרליה. בגיל 14 החל לעבוד כמחלק עיתונים ובמקביל נכנס לעסקי העיתונאות. כמו כן עבד כמזכיר התקשורת של ג'ק לנג והיה מעורב במסיבות הארגון NSW Government בעת הכתרת המלך ג'ורג' בחגיגות ה-150 של אוסטרליה.

טרם המלחמה, היה סרג'נט בגדוד CMF Infantry של חיל הרגלים האוסטרלי. בשנת 1942 הועבר לשרת בחיל הים האוסטרלי. הוא שירת בטאונסוויל כעוזר קצין מטה המבצעים ובשנת 1943 מונה לקצין מטה המבצעים במפרץ מילן, גינאה החדשה. במהלך המלחמה קיבל את עיטור "כוכב הארד" האמריקני, והיה לקצין הצי האוסטרלי הראשון לקבל אותו במהלך הקרבות באוקיינוס השקט. כמו כן שמו הוזכר פעמים רבות בדוחות הקרב שהוצגו לפיקוד העליון ועבד רבות עם המודיעין האמריקני במהלך מבצעים ימיים. לזמן קצר אף שירת במפקדה הגנרל דגלאס מקארת'ור.

אחרי המלחמה ייסד את חברת יחסי הציבור האוסטרלית הראשונה. בשנים 1971 ו-1974 קיבל תואר אבירות מהמלכה אליזבת ה-2 והיה ליהודי האוסטרלי הראשון לקבל את ה-Papal Knighthood.

נפטר בשנת 1998.

עיטוריו: כוכב האוקיינוס השקט, כוכב הארד (ארצות הברית), מסדר האימפריה הבריטית, אביר האימפריה הבריטית, אביר ריזאל (פיליפינים), קצין במסדר האוסטרלי, תעודת כבוד מהאוניברסיטה העברית בירושלים.