חיפוש לוחם א-ב

הרצל זאבי

פרטים אישיים הדפסה

סרג'נט הרצל זאבי (כהן)
בן יהודה
נולד ב: תל אביב,ישראל
ב: 09/11/1916
שרות בצבא: בריטניה
יחידה: פלוגת התובלה 405 R.A.E.C
נפל בקרב ב המדבר המערבי
ב: 23/11/1942

שנות פעילות

פעילות במלחמת העולם השנייה

  • המדבר המערבי, סרג'נט, נהג

קורות חיים

בן מינה ויהודה. נולד ביום י"ג בכסלו תרע"ו (20.11.1915) בבית סבו שאול לוי. ממייסדי תל אביב ובוני בתיה הראשונים. הרצל היה נער יפה תואר, שובב ועליז, טווב לב ואציל נפש. שנות לימודיו הראשונות עשה בבית הספר העממי למסחר ולאחר מכן למד בגימנסיה "הרצליה". בנעוריו היה מדריך בחוגי "הנוער הלאומי" ובאגודת "מכבי", ובשנת 1932 הצטרף לתנועת הנוער בית"ר. עם פרוץ מאורעות הדמים של השנים תרצ"ו תרצ"ט הצטרף לשורות האצ"ל. עם זה היה פעיל בקואופרטיב התחבורה "המעביר", שאליו השתייך, נמנה עם חברי המועצה ועם עורכי הבטאון החודשי "המעביר".
באוגוסט 1940 התגייס מטעם "המעביר" לצבא הבריטי וצורף לפלוגת מובילי המים שנשלחה לשירות במדבר המערבי. הרצל שהה כשמונה חודשים בטוברוק הנצורה ובאותה עת הועלה לדרגת סרג'נט. בתום המצור עבר עם יחידתו ארצה לפרק זמן ועסק באימון נהגים צבאיים. אחר כך שבה יחידתו לטוברוק.
ביום י"ג בכסלו תש"ג (23.11.1942) נהרג בהפצצת מטוסי אויב.
מפקדו של הרצל בטוברוק הנצורה, המייג'ור פ. אהרון אמר בדברים שנשא לזכרו: "הוא שימש תמיד דוגמא בהנהגתו, באומץ ליבו ובמסירותו. הסרג'נט הרצל זאבי ידע לשמור על הגאווה והכבוד העברי". המייג'ור בייקר, אף הוא ממפקדיו, כתב לאשתו: "סרג'נט זאבי מסר את חייו למען אידיאל. הוא מת כדי שהאנשים והנשים בעולם יהיו חופשיים לחיות את חייהם כרצונם". הרצל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי שבטוברוק.
הניח אשה ובת שנולדה חמישה חדשים לאחר מותו ונקראה בשמו - הרצלה.