חיפוש לוחם א-ב

מיכאל אימאס

פרטים אישיים הדפסה

מיכאל אימאס (כץ)
נולד ב: בנדרי,רוסיה
ב: 01/01/1916
שרות בצבא: ברית המועצות
שרות במחתרות: ברית המועצות
יחידה: הגדוד הפרטיזני פוזרסקי.
תפקיד: פרטיזן
מחתרת: ברית המועצות
פרטיזנים: ברית המועצות, פולין

שנות פעילות

פעילות במלחמת העולם השנייה

  • 1941-1945 אוקראינה, פולין, סלובקיה, מפקד פלוגת פרטיזנים

קורות חיים

נולד בשנת 1918 בבנדרי שבאימפריה הרוסית.

השתתף בקרבות נגד הגרמנים למן היום הראשון למלחמה בין ברית המועצות לבין גרמניה. נפצע קשה בניסיון להבקיע את הכיתור של הצבא הגרמני. נפל בשבי אבל הצליח להמלט ממחנה השבויים. השיג מסמכים מזוייפים שאיפשרו לו להתקבל לעבודה במסוף הרכבות פומושנאיה (Pomoshnaya) בתפקיד מתורגמן, כיוון שדיבר גרמנית רהוטה. הצטרף למחתרת האנטי-נאצית בעיר פומושנאיה, פעל בה כחבלן מיומן ואמיץ.

באוקטובר 1943 יצא ליער והצטרף לגדוד הפרטיזני פוז`רסקי. שם היה חבלן וסייר מוכשר ללא חת. עמד בראש קבוצת פרטיזנים שעשתה מסע מזורז ממקום הימצאו אז במרחק של 100 קילומטרים לפומושנאיה. שם הם תקפו מטה חטיבת הנדסה גרמנית, הרגו את הקצינים שהיו שם ולקחו אתם את המפה הטקטית של הביצורים ועמדות האש באזור. הוא נטל חלק בקרבות רבים נגד הנאצים, בהתקפות על חילות - מצב של האויב, וכן בפעולות חבלה רבות במסילות ברזל וברכבות צבאיות גרמניות.

מדי פעם הוצנח לעורף הגרמנים בפולין ובסלובקיה. הצטיין כסייר אמיץ. לא פעם לבש מדי קצין גרמני כדי ליצור קשר עם אנשי-צבא גרמנים על מנת להשיג מידע מבצעי. כן, הצטיין בפשיטה שנערכה על מחנה שבויים, ביולי 1944, ושיחררו את הכלואים שם.