חיפוש לוחם א-ב

אודט עבאדי

פרטים אישיים הדפסה

אודט עבאדי (רוזנשטוק)
נולדה ב: צרפת
ב: 24/08/1914
שרות בצבא: צרפת
השתתפות במאבק הפרטיזנים: צרפת
פרטיזנים: צרפת
נפטרה ב 29/07/1999

קורות חיים

נולדה בשם אודט רוזנשטוק, ב 24- לחודש אוגוסט 1914. הוסמכה כרופאה בזמן מלחמת האזרחים הספרדית. היא תמכה בצד הרפובליקני ובלטה בחיפושיה אחרי פליטים ספרדים שהגיעו לצרפת כדי לעזור להם. אודט עבדה כרופאה במוֹנטְַארְז'ִי, סמוך לאוֹרְלִינסִ, עד שחוקי וישי נגד היהודים מנעו ממנה זאת - נאלצה לוותר. ועבדה כמיילדת.
בשנת 1939 , פגשה בפאריס את מוסא עבאדי סטודנט, סופר יהודי.
ב 1940- עם נפילתה של צרפת לידי הגרמנים, נמלטו שניהם לניס שבדרום צרפת. מוסא עבאדי שמע על הזוועות המבוצעות נגד ילדים יהודיים במזרח אירופה והוא החליט להקדיש את זמנו ואת המאמצים שלו במלחמת נגד, כדי להציל את הילדים היהודים בדרום צרפת. הוא הקים את ארגון ההתנגדות המחתרתי כדי לעזור ליהודים מאזור נרחב של דרום צרפת. אודט הפכה לעוזרת הראשית שלו וניתן לה השם המחתרתי - סילבי דלאטר Delatre Sylvie. יחד איתה בסיועו הרב של החשמן הבישוף של ניס פאול רמונ(ד) הקימו את "רשת מרסל" Reseau Marcel. אודט ומוסא התחילו לאסוף ילדים יהודים -שהוריהם כבר גורשו או הוסתרו - לאתרי חסות שהעמיד לרשותם החשמן רמונד. למרות כל הקשיים כל 527 הילדים היו מוסתרים ומוגנים במוסדות הדת הקתוליים והפרוטסטנטים לאורך החוף. כדי לעקוב אחר הילדים, ולשמור שלא לאבד אותם במהלך המלחמה, הכינו מוסא ואודט לכל ילד וילד שלושה תיקי מסמכים / קבצים נפרדים זהים: אחד לשימוש יום יומי שלהם, אחד עבור הצלב האדום בז'נבה, ואחד כגיבוי במקרה של אובדן. עם כניסת הילדים לבתיהם החדשים, הם קיבלו כל אחת ואחד זהות חדשה מסמכים חדשים ואימנו ותירגלו אותם ללמוד את שמותיהם החדשים, ואת ההיסטוריה המשפחתית החדשה שלהם. כתוצאה מכך רוב הילדים הקטנים שכחו מהר מאוד את זהותם האמיתית שלהם ורק בקבצים שלהם המוזכרים לעיל, היו הרשומות והמסמכים האמיתיים הנכונים.
בחודש אפריל 1944 המשטרה של וישי Milice עצרו אותה. על אף שעונתה קשות, אודט לא הסגירה את הרשת.בגמר חקירותיה היא נשלחה לאושוויץ, משם לבירקנאו ולברגן בלזן.שם שפר עליה גורלה ובהיותה רופאה היא שרדה כששובצה כרופאה שתפקידה היה למיין את אלה שהיו חולים מדי מלהישלח לתאי המוות.
היא שרדה, חזרה לפאריס נישאה למוסא ומונתה כמנהלת רפואית של המחלקה להיגיינה חברתית. תחומי התמחותה היו מחלות מין ושחפת.
נפטרה ב 29- לחודש יולי 1999