קרל אברהמס שהיה סמל מודיעין בצבא אנגלי, היה בצוות שהביא ללכידתו של רודולף הס, מפקד מחנה ההשמדה אושוויץ, שאחראי לרציחתם של יותר מ־2.5 מיליון בני אדם, רובם יהודים.    הוא נולד בליברפול והלך לעולמו ב־1980 בגיל 71. כל השנים הוא שמר במגירה נעולה את המסמכים המוכיחים את חלקו בתפיסתו של רודולף הס, וכללו בין היתר: הודאה בכתב ידו של הרוצח, דו"ח שכתב אברהמס על המצוד אחר הס וחקירתו, ספר המבקרים של הס בזמן שהיה מפקד מחנה אושוויץ, מסמכים אישיים של מפקד מחנה הזוועות, כולל תעודת החברות במפלגה הנאצית, ומכתב של קרל לאשתו שבו הודיע לה על לכידתו של הס. לפני מותו ביקש להעביר את המסמכים בסוד, למשמרת ב"יד ושם".  רוצח ההמונים שפיקד על המחנה בו נרצחו 2,000 איש בפחות משעה מהגז ציקלון B נלכד ב־11 במארס 1946 על ידי יחידה של המשטרה הצבאית הבריטית, שאחד מחייליה היה הסמל היהודי קרל אברהמס. הס נלכד בכפר בצפון גרמניה ונחקר על ידי קרל וחברי היחידה שלו. ב־25 במאי 1946 נמסר לידי הפולנים וב־2 באפריל 1947 נדון למוות בתלייה. העונש הוצא לפועל שבועיים לאחר מכן, וב־16 באפריל 1947 מת הס ברחבה שלפני הכניסה לקרמטוריום במחנה אושוויץ.

קרל עצמו הצטרף כאיש מודיעין למשטרה הצבאית הבריטית ב־1942, אך רק ב־1946 קיבל את משימת חייו: לעצור את הרוצח האכזרי בהיסטוריה האנושית. לכידתו התאפשרה אחרי שהצוות של קרל איתר את אשתו של הס, הדוויג, שבמהלך חקירתה הסגירה את מקום מחבואו: חווה בסמוך לגבול הדני ליד גוטרופל, תחת השם פרנץ לאנג. כשנתפס, הס אכן הציג תעודת זהות מזויפת תחת השם פרנץ לאנג. קרל אברהמס התעקש לבדוק את טבעת הנישואים שענד, ומצא שבחלקה הפנימי חרותים השמות "רודולף" ו"הדוויג". אז נשבר הס והודה בזהותו. בחקירתו סיפר הס בקור רוח מזוויע: "אני עצמי אירגנתי, לפי הוראות שקיבלתי מהימלר במאי 1941, את ההמתה בגז במחנה, מיוני־יולי 1941 ועד סוף 1943, התקופה שבה הייתי מפקד אושוויץ".

 ניצולי שואה יהודים סייעו לקרל אברהמס לבצע זיהוי ודאי של הס. במכתב לאשתו כתב קרל: "שניים או שלושה ניצולי מחנות הצטרפו לצוות שלנו. פגשתי את חברי פאול, שהיה חמש שנים במחנות, נס שהוא נשאר בחיים. הוא רזה מאוד, אפילו לאחר כמה חודשים שאנחנו מטפלים בו הוא מאוד חלש".