כתבה נירה - בתו :

דוד נולד בשלץ פולין ובגיל שלוש עברה משפחתו לוורשה שם נולדה גם אחותו הצעירה דבורה (דג'וניה). אביו עבד כנהג משאית והיתה לו חברת תובלה קטנה. אמו הייתה מורה. 

כשהיה בכתה י' פרצה מלחמת העולם השניה, וכשהגרמנים פלשו לפולין ברחה המשפחה למזרח המדינה שהיה תחת שלטון רוסי עקב הסכם ריבנטרופ-מולוטוב, שחילק את פולין בין גרמניה לברית המועצות.

כעבור כשנה הוכרזו כל הפליטים ממערב פולין "אלמנטים לא בטוחים", הועלו על רכבות משא ונשלחו למזרח ברית המועצות למאסר במחנות עבודה. משפחתו  הובלה ליערות רפובליקת מארי-אל. הם אולצו לבנות צריפים מעצים שכרתו ואחר כך עבדו בכריתת עצים ביער. אביו נפצע ולא זכה לטיפול רפואי. עד שהתקבל אישור לנסוע לבית החולים הוא קיבל הרעלת דם מהזיהום ונפטר. מקום קבורתו אינו ידוע.

אחרי פלישת הגרמנים לברית המועצות שוחררו כל הפליטים הפולנים על פי הסכם עם ממשלת פולין הגולה בלונדון. עם אמו ואחותו עברו ליוש קרולה, בירת הרפובליקה ודוד החל לעבוד כמכונאי. 

ב 1943 הוקם הצבא הפולני האדום. למרות שהיה פטור מגיוס כי עבד בעבודה חיונית, התנדב והתגייס לדיוויזיה הראשונה על שם קושצ'ושקו של הצבא הפולני האדום. 

במסגרת החטיבה הזו הוא לחם כמכונאי בפלוגת תובלה, רגם בצוות מרגמות 120, ונהג ביחידת תותחים מתנייעים.

הוא לחם במשך 3 שנים בכל הקרבות של הדיוויזיה; מאזור סמולנסק עד כיבוש ברלין. השתתף בקרבות לכיבוש וורשה, בקרבות על מעבר אודר וניס ובקרב על ברלין.

כשהשתחרר מהצבא , התאחד עם אמו ואחותו שחזרו מברית המועצות. הם הבריחו את הגבול, הגיעו לגרמניה לאזור הכיבוש של בנות הברית ושהו במחנות העקורים.

עלה ארצה ב 1947 עם סרטיפיקט מזויף שסיפקו ארגוני הבריחה. יחד עם הגרעין התנועתי שהתגבש במחנות העקורים הוא הגיע לקיבוץ מסילות. במלחמת השחרור השתתף בהגנה על הקיבוץ ובכיבוש בית שאן.

כעבור מספר חדשים הצטרף הגרעין לקיבוץ רמות מנשה שזה עתה עלה על הקרקע. בקיבוץ פגש דוד בנינה והקים אתה משפחה. 

הוא חי בקיבוץ כל חייו ונפטר שבע שנים ומעללים מוקף בבנותיו, נכדיו וניניו.