חיפוש לוחם א-ב

מילטון קלווין מרווין

פרטים אישיים הדפסה

סקנד לוטננט מילטון קלווין (סלאג) מרווין
נולד ב: שיקגו, אילינוי,ארצות הברית
ב: 31/08/1902
שרות בצבא: ארצות הברית
מרינס
יחידה: חטיבת המרינס 21
תפקיד: מפקד מחלקה
עיטורים: כוכב הכסף, צלב הצי
נפל בקרב ב גואם
ב: 29/07/1944

קורות חיים

נולד ב-31 באוגוסט 1902 בשיקגו, אילינוי. באפריל 1922 התגייס למרינס ושירת עד שנת 1925 בפרל הרבור. במהלך השירות הקים קבוצת פוטבול צבאית והשתתף בתחרויות אגרוף.

שנה לאחר מכן,  ביולי 1926 שב והתגייס למרינס. במהלך שירותו, הוצב בסין ועל הספינה USS Arkansas וכן בבסיסים אמריקאים בניקרגואה גואנטנמו ביי בקובה. בדצמבר 1939 חזר לארצות הברית, ושוב השתחרר. 

בתחילת מלחמת העולם השנייה הוחזר לשרות המרינס, והוצב לפלוגת חבלה ולהביורים של חטיבה 21 באוגדה ה-3.

במהלך המלחמה השתתף במבצעים קרביים רבים בדרום האוקיינוס השקט. במבצע שהחל ב-21 ביולי 1944, על חוף אסאן-אדלופ בגואם, הוביל את יחידתו באומץ רב וגבורה עילאית. ב-25 ביולי 1944, כאשר אותרו שני פילבוקסים יפנים, שאיימו על השטח שבידי הכוח האמריקאי וחלש על החוף . הוא נשלח לחיסולו. הוא הוביל את אנשיו בתנועה מהירה, השמיד את שתי העמדות והרג שני חיילי אויב בקרב פנים אל פנים.

מאוחר יותר באותו היום, הוביל את לוחמיו כנגד מערה ממנה ניחתה אש תופת על כוחות המרינס. לאחר של הצליחו לשתק את האש היפנית ברימונים ולהביורים. ביוזמתו, הסתער על פתח המערה, והניח מטען נפץ שפוצץ את קירותיה.

לאחר מכן קיבל פקודה לתגבר עמדות חלשות בקווי ההגנה האמריקאים מול מתקפת נגד כבדה. לכל אורך הלילה, נלחם מול אויב, שחזר ותקף גלים גלים.

מיד לאחר שוך ההתקפה היפנית, יצא להתקפת נגד, באזור שהתאפיין במערות ועמדות טבעיות ומוסוות. הוא הוביל את מחלקתו, כאשר הוא ושניים מחייליו בראש הכח. הם השמידו 3 עמדות. בניסיון לטהר את העמדה הרביעית, נפצע קשה. הוא נפטר מפצעיו ב-29 ביולי 1944 בבית החולים על סיפון USS Wharton מול חופי גואם. יום למחרת הוא נקבר בים.

על אומץ ליבו והגבורה שהראה בקרב, הוענקו לו העיטורים - "צלב הצי", "כוכב הכסף" (הוענק לו בעודו בחיים על ידי הגנרל טרנייג') ו"לב הארגמן".