חיפוש לוחם א-ב

ויקטור אביגדור מירקין

פרטים אישיים הדפסה

קומנדנט ויקטור אביגדור מירקין
בן יוסף ורחל
נולד ב: יקטרינוסלב,רוסיה
ב: 19/12/1909
שרות בצבא: צרפת
חיל רגלים
יחידה: הדיוויזיה הראשונה של צרפת החופשית
תפקיד: מג"ד
עיטורים: חבר לגיון הכבוד, מסדר השחרור ומסדר ההתנגדות
עלה ב: 01/06/1937
נפטר ב ווילרסקסל צרפת
ב: 24/11/1944

קורות חיים

נולד לרחל ויוסף מירקין ב- 19 לדצמבר 1909 בעיר יקטרינוסלב אשר ברוסיה. לאחר המהפכה הבולשביקית היגר עם הוריו לצרפת. למד בית הספר התיכון פסטר. סיים את לימודי המשפטים באוניברסיטת נויי ובמקביל, בשנת 1930 התנדב לצבא הצרפתי, לקורס לקציני מילואים, קיבל דרגת סגן-משנה והוצב לחטיבת חיל הרגלים מס' 5 של כוחות המילואים. לאחר תקופה קצרה בה עבד כעורך דין בצרפת עבר לבריטניה .בעת שהותו בבריטניה הוצב ליחידת מעבר חו"ל של כוחות המילואים של צבא צרפת.

בשנת 1937 עלה ארצה עם משפחתו. התגורר בחיפה. היה מנכ"ל חברת פיק"א, והשתלב בחיי הישוב, ובין השאר, אימן קבוצת ג'ודו במכבי חיפה.

מיד עם פרוץ המלחמה, התגייס לצבא הצרפתי בסוריה כקצין מילואים. לחם במערכה במדבר המערבי בברדיה וטוברוק ובביר חכים תחת הנהגתו של הגנרל פייר קניג וכן באל-עלמיין. במערכה באיטליה היה קמב"ץ של הדיביזיה מס. 1 של צרפת החופשית. בפלישה לצרפת היה מג"ד בכיבוש העיר טולון.

ב- 24 בנובמבר 1944 בהיותו ראש מטה החטיבה ה- 4., בכפר גרוסמני (GROSMAGNY) בהרי הווז', הוביל את התקפת החטיבה. הגרמנים, אשר התבצרו בכנסייה בשם נוטרדם דה-גריפו (Chapelle Notre Dame du Grippot) בסמוך לכפר, פתחו באש מטווח קצר והוא נפגע מכדור ונהרג במקום.

בעל העיטורים: חבר לגיון הכבוד, מסדר השחרור ומסדר ההתנגדות. (להרחבה - ראה "סיפור אישי")