חיפוש לוחם א-ב

אליהו אברמוביץ

פרטים אישיים הדפסה

אליהו (אולק) אברמוביץ
בן יעקב וגיטה
נולד ב: לודז',פולין
ב: 15/08/1923
שרות בצבא: ברית המועצות
חיל אויר

שנות פעילות

פעילות במלחמת העולם השנייה

  • 1944-1945

פעילות בשירות צה"ל

חיל: חיל רגלים
  • 1948-9 - מלחמת העצמאות
  • 1956 - מלחמת סיני
  • 1967 - מלחמת ששת הימים
  • 1973 - מלחמת יום הכיפורים

קורות חיים

נולד ב- 15.8.1923 בלודז', פולין. בהיותו בן שלש שנים עבר עם משפחתו לפוזנן, שם למד בבית ספר יהודי ובגימנסיה פולנית. כאשר פרצה מלחמת העולם השניה, ברח עם משפחתו לפרוזנה במזרח רוסיה ושם סיים לימודיו בשפה הרוסית.

בשנת 1943 קפץ מהרכבת שהובילה יהודים לאושוויץ ושרד את המלחמה כנוצרי פולני בשם רז'ימינסקי אלכסנדר. הוא עבד בשלזיה כפועל תעשיה בבית-חרושת גרמני לייצור נשק.

כאשר התקרב הצבא הסובייטי לגזרה, הסתנן דרך קווי החזית והתגייס לצבא הרוסי. הוא נשלח לחיל האויר ושרת ביחידת התחזוקה של שדה התעופה בדנציג.

לאחר המלחמה נפגש עם אנשי הבריגדה ובעזרת ארגון עליה ב' עלה לארץ בחורף 1947, באונית המעפילים "לנגב", שנתפסה על ידי הבריטים. במאבק עם האנגלים נפצע בראשו והועבר לבית החולים רמב"ם ומשם לעתלית. במחנה המעצר בעתלית שהה כשבעה חדשים עד לשחרור.

בשנת 1948 הגיע לתל אביב, התגייס והופנה לאימונים במושב בית חרות, שם צורף לחיילים שניקו והכינו נשק צ'כי לפעולה. הוא צורף לחולית מקלע בפלוגה ב' בגדוד החמישי של חטיבת הראל. השתתף בכבוש חולדה הערבית, דיר מוחסיין, מחנה ואדי סראר והשתתף בלווי שיירת ההספקה גדולה לירושלים שיצאה במבצע "מכבי". השיירה הותקפה לפני הכניסה לשער הגיא, שם נפצע ופונה לבית חולים בירושלים.

לאחר ההחלמה נשלח לקורס מכי"ם בדליה וחזר לפלוגה המסייעת. בה שימש כרגם, סמל מרגמות ורס"ל המחלקה.

הוא עבד כמבלטן וניהל בית מלאכה גדול למבלטים בתעשיה הפרטית.