חיפוש לוחם א-ב

אברמה ניסים אלבחרי

פרטים אישיים הדפסה

אברמה ניסים אלבחרי
נולד ב: טסני, אוסטרו-הונגריה
ב: 28/01/1916
שרות בצבא: יוגוסלביה
שרות במחתרות: יוגוסלביה
השתתפות במאבק הפרטיזנים: יוגוסלביה
תפקיד: פרטיזן
מחתרת: יוגוסלביה
פרטיזנים: יוגוסלביה
נפטר ב סראייבו, בוסניה הרצגובינה
ב: 01/01/1992

קורות חיים

נולד ב-28 בינואר 1916 בטסני, אוסטרו-הונגריה (כיום בבוסניה הרצגובינה) למשפחת סוחרים יהודית. את לימודיו בבית הספר התיכון סיים בסראייבו, שם יצר קשר עם נוער מהפכני ולקח חלק באירועים תרבותיים ופוליטיים שונים. אחרי סיום לימודיו, החל לעבוד בסראייבו, שם המשיך בפעילות מהפכנית והיה חבר באגודת הסחר. בשנת 1935 נכנס כחבר במפלגה הקומוניסטית של יוגוסלביה. באותה שנה נעצר ונשפט לשנת מאסר על לקיחת חלק בשרשרת של פעולות אנטי-ממשלתיות בסראייבו ובבלגראד. ב-1937 שוחרר מהכלא, והמשיך בפעילות קומוניסטית אנטי-ממשלתית.

באפריל 1940, לאחר שחזר משירות צבאי, הפך לחבר במועצת המפלגה הקומוניסטית של סראייבו. באותה שנה נעצר שוב ונשלח למחנה עבודה "איבניצה" על שלקח חלק בפעולות אנטי-ממשלתיות. הוא נותר במחנה העבודה עד ה-29 במארס 1941.

אחרי כיבוש יוגוסלביה על ידי הגרמנים, והוא חבר במועצת המפלגה הקומוניסטית בסראייבו, השתתף בפעולות נגד ארגון האוסטאשה הקרואטי, בפעולות לאיסוף נשק ותרופות לכוחות פרטיזנים ובמבצעים לחיזוקה המפלגה. ב-1941 הוענק לו עיטור "מסדר הגבורה הלאומי של יוגוסלביה". היה ממקימי יחידת הפרטיזנים הראשונה בקרבת סראייבו. במהלך קרבות וארז-בירץ', נשבה ונלקח על ידי אנשי האוסטאשה לבית סוהר בסראייבו. שם הוא עונה ונשפט למוות. אולם, מעט לפני הוצאתו להורג, הצליח לברוח ביחד עם חברים לנשק בשם איסה יובנוביץ' שהיה מזכיר המפלגה בבוסניה, מיליוטין יורשקוביץ' וואסו מיסקין. הנמלטים מצאו מחסה במחוז רומאני במזרח בוסניה. לאחר הגעתם לרומאני, מונה למזכיר את המפלגה המחוזי. באותו הזמן הצטרף לשורות היחידה הפרטיזנית "זבזדה" של ארגון החירות, עמה השתתף בקרבות. תחילה היה קומיסר גדודי בבריגדה המזרח-בוסנית ה-6, לאחר מכן מונה למזכיר מועצת המפלגה הקומוניסטית ולחבר במועצה המחוזית של מזרח בוסניה. אחרי שחרור יוגוסלביה, סיים לימודיו בבית הספר למדעי הפוליטיקה בבלגראד. לאחר מכן עבד בעמדות בכירות שונות.

ב-27 בנובמבר 1953 הוענק לו עיטור "גיבור לאומי יוגוסלבי". הוא מונה לנשיא הפדרציה של איגוד הסחר בסראייבו ולנשיא הרפובליקה הסוציאליסטית של בוסניה הרצגובינה. בהמשך חייו שירת כשר העבודה של הרפובליקה של בוסניה הרצגובינה.

נפטר בשנת 1992 בסראייבו, בוסניה הרצגובינה.