חיפוש לוחם א-ב

שרה אברהמי

פרטים אישיים הדפסה

שרה אברהמי (רוסטקר)
בת מרדכי ואיטה
נולדה ב: זרוז'ן,פולין
ב: 17/08/1919
נפטרה ב קיבוץ ניר דוד
ב: 14/09/2010

קורות חיים

נולדה לאיטה ומרדכי רוסטקר ב 17.8.1919, בכפר זרוז'ן, פולין. בהיותה בת 5 עברה המשפחה לאוסטרולנקה. אביה הקים מחלבה והמשפחה התפרנסה מייצור מוצרי חלב. בבית הספר הכירה שליחים מ"השומר הצעיר" והצטרפה לתנועה. בת 18 החליטה לצאת להכשרה ברובנו והייתה הבחורה הראשונה שהגיעה להכשרה. שם פגשה את זאב, בעלה לעתיד.

 בשנת 1939 עם פרוץ המלחמה ברחה עם זאב לליטא, ובשנת 1941 המשיכו בבריחתם לאוזבקיסטאן, שם הוכשרה שרה כאחות בבית חולים. עבדה כאחות כל תקופת המלחמה. במקביל, בעלה זאב, התגייס ושירת בשורות הצבא האדום.

עם סיום המלחמה נודע להם כי משפחותיהם נספו בשואה והם החלו בנדודים ארצה. מאוחר יותר התברר כי לשרה נותר אח אחד ולזאב אחות אחת. הם הבריחו את הגבול לבלגיה. בתם הבכורה נולדה שם. מבלגיה יצאו באניית המעפילים “תיאודור הרצל” ארצה. בנמל חיפה נתפסו על ידי הבריטים והועברו למחנה המעצר בקפריסין שם שהו כחצי שנה עד יום ההולדת של המלכה, יום בו הורשו לעלות ארצה. נקלטו בתל עמל ונולדו להם עוד שני ילדים.

בקיבוץ עבדה שנים רבות כאחות במרפאה ולאחר מכן נהייתה קוסמטיקאית והתמידה בעבודתה עד היותה בת 89. כמו כן מילאה תפקידים של סדרנית עבודה, ריכוז ועדת חברים, ועדת עבודה.

 נפטרה בקיבוץ ניר דוד ב 14.9.2010.