חיפוש לוחם א-ב

ארנסט בראון

פרטים אישיים הדפסה

ארנסט בראון
בן וויטה ויוספה
נולד ב: קוסינו,צ'כוסלובקיה
ב: 24/08/1916
שרות בצבא: ברית המועצות, צ'כוסלובקיה
יחידה: צבא סבובודה
תפקיד: לוחם
נפטר ב באר שבע, ישראל
ב: 01/01/1997

קורות חיים

נולד לוויטה ויוספה בראון ב 24.8.1916, בעיר קוסינו, באזור הקרפטים בצ'כוסלובקיה, קרוב לגבול הונגריה. כיום בתחום אוקראינה. שירת שרות סדיר בין השנים 1934-1936 בצבא צ'כוסלובקיה בחיל הפרשים.

לאחר כיבוש צ'כוסלובקיה ע"י הגרמנים , הועבר האזור לשליטת הונגריה. הוא גויס למחנה עבודה בכפייה על ידי ההונגרים ,אך הצליח לברוח ועבר לצד הרוסי שם הצטרף לצבא ברית המועצות במסגרתו לחם נגד הנאצים. על שירות זה קיבל מדליה מברה"מ.

לאחר הקמת צבא צ'כוסלובקיה החופשית, בפיקודו של הגנרל סבובודה , הצטרף אליהם כלוחם. השתתף בקרבות באוקראינה וסלובקיה כולל הקרב בדוקלה בו נפצע. על קרב זה קיבל מדליה, כולל תעודה של נשיא צ'כוסלובקיה, שהוענקה לו בשנת 1959. על פציעתו בקרב זה קיבל תעודת נכה, שהוענקה לו בדצמבר 1945. על שירותו בצבא צ'כוסלובקיה החופשית הוענקה לו מדליה נוספת.

במהלך המלחמה נספו אמו וארבעה מאחיו ואחיותיו. לאחר המלחמה, כאות הוקרה על תרומתו למאמץ המלחמתי , הוענקה לו ע"י שלטונות צ'כוסלובקיה דירת מגורים בחבל הסודטים בעיר טפליצה, שם נשא לאישה את פנינה (יוספה) לבית האוזליך, שורדת מחנה ההשמדה אושוויץ, ונולדו להם שני ילדים. בשנת 1964 עלתה המשפחה לארץ והתיישבה בבאר שבע.

נפטר בשנת 1997 ונקבר בבית העלמין חצרים באר שבע.