חיפוש לוחם א-ב

קרל ארנסט בנימין

פרטים אישיים הדפסה

קרל ארנסט (יעקב) בנימין
בן הרמן ומטה
נולד ב: 11/01/1927
שרות בצבא: בריטניה
חיל רפואה
עלה ב: 29/01/1939
נפל במילוי תפקידו ב ראש פינה
ב: 18/07/1948

קורות חיים

בן מטה והרמן, נולד ביום כ"ט בטבת תרפ"ז (11.1.1927) בנירנברג, גרמניה.
למד בבית-הספר העממי של הקהילה היהודית. לפי חוקי המשטר הנאצי הוסיפו לו ולאביו, כמו לכל יהודי בגרמניה של אז, את השם "ישראל". אך משעלתה המשפחה לארץ בשנת 1939 נתנו לו הוריו את השם העברי יעקב. אחרי סיום חוק לימודיו בבית- ספר עממי בחיפה למד את מלאכת האורתופדיה, השתלם בה כראוי והתמחה בהתקנת פרוטזות (תותבות) לקטועי רגליים. תחילה עבד כשכיר ואחר-כך כבעל-מלאכה עומד ברשות עצמו. היה מחונן בחוש מוסיקלי ובשמיעה נפלאה, גם תפיסתו בשפות היתה קלה ונוסף לגרמנית ולעברית ידע גם אנגלית ובמידה רבה גם ערבית. הוא נתחבב על הסובבים אותו בשל מידותיו הטובות והנעמת המסיבות בנגינתו, בחיים האזרחיים ובצבא כאחד.
התנדב לפי צו המוסדות, לצבא הבריטי ושירת בעבודתו המקצועית ביחידה רפואית, יהודי יחידי בין בריטים, וזכה בהוקרה ובחיבה על שום נאמנותו ודייקנותו במילוי חובתו. הוא עמד בכבוד בשעת מתיחות בין הצבא הבריטי והיישוב, רכש בקרב חבריו הבריטים הבנה לעניין היהודי וכמה מהם המשיכו להחליף איתו מכתבים אחרי שובם לארצם.
היה רוכב אופנוע נלהב, בפרוץ מלחמת- העצמאות התגייס עם האופנוע שלו ושירת בחטיבת "כרמלי" כאלחוטאי וקשר והשתתף בשחרור חיפה. השתתף בכיבוש טירה, בצת, א-זיב ועכו.
אור ליום י"א בתמוז תש"ח (18.7.1948), ברוכבו בלילה, יום לפני הכרזת ההפוגה השנייה, בשליחות-קשר על אופנוע מראש פינה למשמר הירדן, נהרג בהתנגשות, והועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בראש פינה.