חיפוש לוחם א-ב

אלכסנדר כצנלסון

פרטים אישיים הדפסה

אלכסנדר (אלכס) כצנלסון
בן מאיר מרדכי ורבקה רחל
נולד ב: טומסק, סיביר,ברית המועצות
ב: 23/09/1919
שרות בצבא: סין
חיל רגלים
נפטר ב בית עלמין גדרות

שנות פעילות

חיל: חיל רפואה
יחידה: מפקדת קצין רפואה ראשי
דרגה: סא"ל

קורות חיים

נולד בטומסק, סיביר ברית המועצות בשנת 1919. אמו במקור מליטא, ידעה היטב עברית, ובזכותה ידע עברית מגיל צעיר.  בשנת 1924 עברה משפחתו לשנגחאי

שנחאי היתה עיר רבת לאומים ו
בין השנים 1842-1942 הגנה על עצמה באמצעות תושביה הזרים, שהקימו צבא בינלאומי, אשר כלל את : הגדוד האנגלי A Battalion ובו לוחמים: אנגלים לבנים, אנגלים בני תערובת, סקוטים (במדים מסורתיים), יהודים ופורטוגזים. הגדוד השני B Battalion בו שרתו אמריקאים ופיליפינים, הגדוד השלישי C Battalion בו שרתו כ- 1000 חיילים רוסים ופלוגות עצמאיות: הכוללות משוריינים, תותחים. 

בגיל 18 התגייס לפלוגה היהודית, אשר בגדוד האנגלי. כשהיפנים פלשו לסין ב-1942, הכוח הבינלאומי מסר את נשקו. הכובש היפני לא התעמר ביהודים, והם המשיכו בשגרת חייהם, מהלך כל המלחמה.

הוא עלה ארצה בסוף מלחמת השחרור, עם האוניות מאוסטרליה, לאחר שייט של 52 יום. עם הגיעו ארצה ב- 28.02.1949 , כבעל ניסיון ודובר עברית, גויס וסופח לבית חולים הצבאי מס' 5 - תל-השומר ( לימים "שיבא") והיה מהרופאים הראשונים בבית החולים.

פרופסור כצנלסון היה 
מחלוצי הכירורגיה האורתופדית בארץ וראש המחלקה האורטופדית בבית החולים. בצה"ל שימש כיועץ ראשי לאורטופדיה לקצין רפואה ראשי. בשנת 1970 סיים באופן רשמי את שירותו במסגרת צה"ל והמשיך בתפקיד במשרד הבריאות. 

נפטר בשנת 2016.