חיפוש לוחם א-ב

אברהם סינקוב

פרטים אישיים הדפסה

מייג'ור אברהם סינקוב
נולד ב: פילדלפיה,ארצות הברית
ב: 01/01/1907
שרות בצבא: ארצות הברית
חיל קשר
יחידה: פיענוח צפנים

קורות חיים

נולד בפילדלפיה ב-1907 למשפחה של מהגרים יהודים מרוסיה. גדל בברוקלין ולאחר שסיים בי"ב תיכון למד לתואר ראשון במתמטיקה בסיטי קולג' City College בניו יורק. עסק בלימוד מתמטיקה, אך רצה לעבוד בעיסוק יישומי בתחום זה. ההזדמנות באה ב-1930, כאשר ויליאם פרידמן, שעבד אז בשירות מודיעין התקשורת בצבא (SIS) הציע לו תפקיד, יחד עם ידידו סלומון קולבאק Solomon Kullback , שלמד ועבד יחד איתו. כך הפך למפענח צפנים בשירות המדינה. במקביל לעבודתו המשיך בלימודיו וסיים את תואר הד"ר במתמטיקה ב-1933 מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. ב-1936 נשלח להקים את בסיס ההאזנה הקבוע הראשון מחוץ לארה"ב באיזור התעלה של פנמה. ב-1941 היה כבר בדרגת קפטיין (סרן) ונשלח לבריטניה במסגרת משלחת אמריקאית, כדי לדון בשת"פ עם הבריטים בתחום רגיש זה. המשלחת חזרה עם תוצאות חלקיות, שכן לא ברור עד כמה הסכימו הבריטים לחשוף בפניהם בהצלחתם לפצח את ה"אניגמה"- ENIGMA הלא היא מכונת ההצפנה הגרמנית . בכל מקרה המפגש נתן דחף גדול להתפתחות השת"פ בין השתיים בתחום זה.
לאחר נסיגת הגנרל מקארתור מהפיליפינים לאוסטרליה, הוקמה במפקדתו יחידת האזנה וסינקוב, כבר מייג'ור (רס"ן) נשלח לשם ביולי 42 כדי לפקד עליו. במהלך שהותו במקום אירגן יחידה משולבת מסגל אמריקאי ואוסטרלי, שתרמה תרומה חשובה למערכה באוקיינוס השקט ובמיוחד למערכות האויריות והימיות וכן למערכות היבשתיות בניו גיניאה והפיליפינים. לאחר המלחמה המשיך להתקדם במסגרת ארגון זה, שעבר ארגון מחדש ושינה את שמו והתמנה ב-1949 לאחראי על נושא בטחון הקשר בו. מכאן עבר לשרת ב- NSA (National Security Agency) סוכנות הסיגינט של ארה"ב. בשנות ה-50 התמנה לסגן מנהל "הייצור" של הסוכנות. פרש ממנה בשנת 1962 לאחר 32 שנות שירות בתחום. התמנה לפרופסור למתמטיקה באוניברסיטת אריזונה. נפטר בינואר 1998.
סינקוב היה אחד מארבעת מפצחי כתבי הסתר המקוריים של ארה"ב, היה מעורב בפיצוחם של הצפנים וכתבי הסתר היפאניים וייסד את השת"פ בתחום יחודי זה עם הארגון הבריטי המקביל והותיק יותר בבלצ'לי פארק, שתרם אף הוא להצלחת המאמצים הן בתחום הגרמני והן בתחום היפאני וסייע בצורה משמעותית ביותר לנצחון בעלות הברית במלחמה.