חיפוש לוחם א-ב

ישראל סולומונוביץ בסקין

פרטים אישיים הדפסה

גנרל ליטננט ישראל סולומונוביץ בסקין
נולד ב: ויטבסק
ב: 25/11/1895
שרות בצבא: ברית המועצות
חיל תותחנים
תפקיד: קצין ארטילריה
עיטורים: גיבור ברית המועצות
נפטר ב אירקוצק
ב: 21/01/1964

קורות חיים

נולד ב-25 נוב' 1895 בויטבסק. למד בחדר ועבד כפקיד ומאחר ולא המשיך ללמוד גוייס לצבא הצאר.
ב-1918 התנדב ל"צבא האדום" והשתתף במלחמת האזרחים כנגד צבא קולצ'אק בסיביר. נשלח לקורס התותחנים הראשון במוסקבה וכשסיימו התמנה למפקד סוללת תותחים באחת מיחידות חיל המצב בבירה. בשנת 1936 סיים את האקדמיה הצבאית ע"ש פרונזה. התקדם בסולם הדרגות עד הגיעו לדרגת גנרל-לויטננט. היה מהמפקדים המצטיינים של חיל התותחנים הסובייטי.
השתתף במלחמה נגד פינלנד בשנים 1940-1939. עם תחילת המתקפה הגרמנית שימש מפקד הארטילריה של הקורפוס הממוכן 27 בדרגת פולקובניק (אל"מ). לאחר מכן שימש סגן קצין התותחנים של הארמיות 1 ו-5 וכעבור זמן מה קצין התותחנים של הארמיות 53, 65 ו-70. תותחניו היטיבו להכות בגרמנים בחזיתות שונות- מוסקבה, טולה, קלוגה, סטלינגרד, טורון, גדנסק, רוסטוב ועוד. זכה לשבחים רבים של הפיקוד העליון על התכנון המצויין והביצוע המדוייק של תותחניו. השתתף בתכנון ובביצוע המתקפה הארטילרית הכבדה על הכוחות הגרמנים בסטלינגרד.
ב-1944 הכין בקפידה את מבצע בוברויסק, בה שיתק את האויב באישו ואיפשר ליחידות הרגלים לשחררה ללא אבידות. כן סייע באופן מבריק להבקעת מערך ההגנה הגרמני בגזרת נהר האודר באיזור שטטין ואח"כ לצליחתו ושחרור 19 ערים בעקבות כך. על פעולותיו השונות, כישורי הארגון המבריקים ואומץ ליבו קיבל את עיטור גיבור בריה"מ.
לאחר פרישתו מהשירות התגורר בעיר אירקוצק, בה נפטר ב-21 ינואר 1964.