חיפוש לוחם א-ב

דונלד ג׳יימס אדמס

פרטים אישיים הדפסה

קורפורל דונלד ג׳יימס אדמס (יארמי)
בן וויליאם וקונסואלו דייטר
נולד ב: ניו יורק,ארצות הברית
ב: 13/04/1923
שרות בצבא: ארצות הברית
מרינס
תפקיד: לוחם
נפטר ב לוס אנג'לס, קליפורניה
ב: 25/09/2005

קורות חיים

קורפורל דונלד ג׳יימס אדמס - נולד ב-13 באפריל 1923 בניו-יורק, ארצות הברית לוויליאם יארמי וקונסואלו דייטר. אביו היה יהודי הונגרי ואמו אמריקנית-אירית. הוא גדל לצד אחיו דיק, והשניים גודלו הן על ערכי היהדות והקתוליות. הוא נשר מלימודים בבית הספר התיכון DeWitt Clinton בניו-יורק ועבד כשכיר בתיאטרון.

בסוף שנת 1941 התגייס לחיל הנחתים האמריקני (מארינס) זמן קצר לאחר המתקפה היפנית על פרל הרבור בדצמבר 1941. הוא הוצב בגדוד האימונים הראשון בצפון קרולינה ולאחר מכן סופח לפלוגה ט׳ של הגדוד השני בחטיבת המארינס 8 בסן-דייגו, קליפורניה. במאי 1942 נשלחה החטיבה לאי סמואה להמשך אימונים ובאוגוסט 1942 השתתף בקרב על גוודלקנל. לאחר מכן, הוא הועבר לפלוגה ב׳, בגדוד הראשון של חטיבה 3. במהלך שירותו באיים בדרום האוקיינוס השקט, הוא לקה בקדחת שחור השתן. הוא אושפז במשך שנה בבית חולים בוולינגטון, ניו זילנד. אחרי שחרורו שירת כמש׳׳ק משמעת בבסיס בארצות הברית עד דצמבר 1945.
לאחר המלחמה, היה שחקן וקמיקאי סטנד-אפ מצליח בעל תכניות טלוויזיה מפורסמות כמו Get Smart שכתב ביחד עם אחיו ואחותו גלוריה. הוא זכה בשלושה פרסי ״אמי״ והיה ממדבבי הסדרה ״חושחש הבלש״ בשנות ה-80.
נפטר ב-25 בספטמבר 2005 בלוס אנג׳לס, קליפורניה.
עיטוריו: אות הצי הנשיאותי, מדליית אסיה-פסיפי, מדליית הניצחון במלחמת העולם השנייה.