חיפוש לוחם א-ב

דניס בלוך

פרטים אישיים הדפסה

דניס בלוך
בת יעקב הנרי וסוזאן לוי שטראוס
נולדה ב: פריז,צרפת
ב: 21/01/1916
שרות בצבא: בריטניה, צרפת
השתתפות במאבק הפרטיזנים: צרפת
חיל מודיעין
יחידה: SOE
פרטיזנים: צרפת
הוצאה להורג ב ברבנסברוק, גרמניה
ב: 05/02/1945

קורות חיים

נולדה בשנת 1916 בפריז צרפת למשפחה יהודית בת ארבעה ילדים. אחרי כיבושה של בירת צרפת חיו שנתיים עם ניירות מזויפים כצרפתים, אך ברחו ב-1942 לליון, לחלקה הלא כבוש של צרפת, לאחר כיבוש ליון משפחתה נעצרה ע"י הגסטפו.

גוייסה כסוכנת עבור מנהלת הביון והחבלה הבריטית-SOE בכינוי אמברואה Ambroise, ופעלה כבלדרית, יחד עם מפעיל מכשיר קשר בשם בריאן סטונהאוס Brian Stonehouse, שנעצר באוקטובר אותה שנה. על רקע זה הסתתרה עד תחילת שנת 1943 ואז חידשה את הקשר עם אנשי הארגון והחלה לפעול עימם בדרום צרפת. בשלב מסויים הוחלט לשלוח אותה ללונדון, אליה הגיעה לאחר מסע מפרך, שנמשך 22 יום, דרך הרי הפירנאים וג'יברלטר. בלונדון עברה אימונים שונים כסוכנת והוכשרה כמפעילת מכשיר קשר, כדי להחזירה לצרפת הכבושה. בתחילת מרץ 1944 הוצנחה לצרפת יחד עם סוכן אחר בשם רובר בנואה Robert Benoist והחלה לפעול באיזור ננט Nantes במשימות שונות, כולל חבלה במסילות ברזל.

ביוני אותה שנה נתפסה יחד עם בנואה בעת ביקורם בבית אימו בפריז. נחקרה תחת עינויים ונשלחה לגרמניה, שם הוחזקה בבתי סוהר בתנאים קשים מאד. הועברה אח"כ למחנה הריכוז ברבנסברוק Ravensbruck, שם הוצאה להורג ב-5 פב' 1945 והיא בת 29 בלבד. יחד עימה הוצאו להורג שתי לוחמות נוספות של ה-SOE שנתפסו גם הן בצרפת.

היא הונצחה בבריטניה ובצרפת וזכתה לעיטורים רבים בשתי המדינות, כאחת מלוחמות ה-SOE, שמתה למען שחרורה של צרפת: 
Queen's Commendation for Brave Conduct, Legion of Honour, Resistance Medal, Croix de guerre 1939–1945