חיפוש לוחם א-ב

ורנר פליקס באר

פרטים אישיים הדפסה

ורנר פליקס באר
בן רוברט ולוסי
נולד ב: ברלין,גרמניה
ב: 29/04/1914
שרות בצבא: אוסטרליה
נפטר ב סידני, אוסטרליה
ב: 28/01/1992

קורות חיים

נולד ללוסי ורוברט באר ב 29.4.1914, בעיר ברלין, גרמניה. האב היה סוחר טקסטיל ונפטר בשנת 1921. למד בגימנסיה הריאלית ואחר-כך בבית-הספר התיכון הריאלי על-שם פרידריך. עם סיום הלימודים המשיך ללמוד בבית-הספר הגבוה למוזיקה ובקונסרבטוריון על-שם שטרן. אולם הלימודים נקטעו עם עליית הנאצים לשלטון. החל משנת 1935 עבד כנגן העוגב בבית-הכנסת וגם כמנהל המקהלה של בית-הכנסת שברחוב לבטוב. במקביל הופיע עם להקת ג'ז. כמו כן נתן שיעורים לעוגב ולמוזיקת ריקודים בבית-הספר הפרטי למוזיקה "הולנדר".
בשנת 1938 התחתן עם אילזה לבית פרש. ב"ליל הבדולח" נאסר ונשלח למחנה הריכוז זכסנהאוזן. אשתו הצעירה הצליחה לשכנע את השלטונות שיש בידיהם כבר כרטיסים לנסיעה בספינה לעיר שנחאי שבסין והוא שוחרר. עוד בהיותם בספינה, נודע להם שבאי סינגפור מחפשים מורה לעוגב ולמוזיקה. הוא קפץ על המציאה והזוג באר ירד והתמקם בסינגפור. כאן עסק בהוראת מוזיקה ולזוג נולדה בת.
לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, ובהיותם אזרחי אויב, נעצרו והועלו על הספינה "קווין מארי" ונשלחו לאוסטרליה. שם הוכנסו למחנה המעצר טטורה עד תחילת 1942.
לאחר שחרורו התגייס לצבא האוסטרלי והוצב לשרת עד תום המלחמה בפלוגת העבודה מספר 8.
לאחר שחרורו עבר עם משפחתו לעיר סידני וקבל אזרחות אוסטרלית. כאן התגרש מאשתו והתחתן עם סיביל לבית ליגצולו. לזוג נולדו שני בנים. עבד כמנהל המקהלה בבית-הכנסת הגדול בסידני. בין השנים 1951-1979 1979 עבד כמפקח על המוזיקה ברדיו האזורי. לאחר מכן ניהל את הסטודיו באופרה האוסטרלית ובמקביל לימד מוזיקה בקונסרבטוריום של סידני. הלחין שירים מהסגנון הקלאסי וכתב אופרטה. בשנת 1977 התקבל כחבר ב"מסדר האימפריה הבריטית", כהוקרה על פועלו המוסיקלי.
נפטר בסידני, אוסטרליה ב 28.1.1992.