חיפוש לוחם א-ב

קולין אנסון

פרטים אישיים הדפסה

סרג'נט קולין אנסון (אשר קלאוס)
מ.א.: 13805191
נולד ב: ברלין,גרמניה
ב: 13/02/1922
שרות בצבא: בריטניה
חיל קומנדו
יחידה: קומנדו X

קורות חיים

נולד בברלין בשנת 1922 בשם אשר קלאוס. כשהיה בן 4 עברה משפחתו להמבורג. לאחר עליית הנאצים לשלטון, הוא היגר לבריטניה.
גויס, ב-1940, ליחידה שנועדה לכוחות זרים, הפליטים. ב-1942 עבר ליחידה מספר 3 של כוחות הקומנדו 10 (ראו קישורים).
יחידה זו הורכבה מגרמנים ומאוסטרים, מתוך מטרה להיעזר בהיכרותם את התרבות הגרמנית ובידיעתם את השפה הגרמנית לפעולות בעורף האויב. מתוך עשרת אלפים פליטים מגרמניה נבחרו 88 האמיצים והפיקחים ביותר - מרביתם יהודים. את השם יחידה X קיבלו הלוחמים מווינסטון צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה דאז, שאהב מאוד את "החיילים הגרמנים" שלו. המוצא היהודי וגם הגרמני הגדילו את הסיכון עוד יותר. לא לחינם הם כונו the suicide soldiers. ואכן, חיילי היחידה שילמו מחיר כבד. מתוך 88 לוחמים, 21 נהרגו בעת מילוי תפקידם ועוד 22 נפצעו, חלקם אף כמה פעמים - שיעור אבידות מהגבוהים בקרב יחידות הצבא הבריטי במלחמה. כדי להקטין את הסכנה במקרה שייתפסו, צוין בתעודות של אנשי יחידה X כי הם משתייכים לכנסייה האנגליקנית, אף שכמובן לא היו כאלה, והם גם שינו את שמותיהם. האילוץ הזה היה אולי הסימן הברור ביותר לנקודת המפנה בחייהם - הם החליפו מולדת אחת באחרת, ורובם המכריע נשארו עד יומם האחרון עם השמות הבריטיים שאימצו. כך קורט אשר הפך לסרג'נט (סמל) קולין אנסון. לפני שנשלחו למשימות, הם עברו אימונים מפרכים בנשק חי, בהרי סקוטלנד למיון הטובים ביותר, לרכישת כושר קרבי טוב, הרצאות בנושא מודיעין, טיפוס על צוקים ועל הרים, קרבות עם ובלי נשק וסנפלינג.
במשימותיהם פעלו הלוחמים בצוותים קטנים לפני המערכות הגדולות, ומשאלה החלו, הם צוותו לכוחות אחרים במטרה לסייע ולאסוף מודיעין. הוא השתתף בפלישה לסיציליה ליד העיר קטניה, במהלכה נפצע. לאחר שהבריא בבתי חולים בטריפולי ובקהיר, שב לפעילות, ביוגוסלביה. על מנת לעשות כמה שיותר רעש כדי ליצור הסחת דעת של הגרמנים ממטרתם לצוד את מנהיג הפרטיזנים שם, יוסיף ברוז טיטו. הפעילות ריתקה זמן מה את דיביזיית הפנצרים של האס.אס.
ככל שהתקדמה המלחמה, מצא עצמו יותר ויותר בסיטואציה שהוא חוקר שבויים גרמנים.
סוף המלחמה החזיר אותו לגרמניה. הוא הוצב שם במסגרת כוחות הכיבוש הבריטיים שפיקחו על תהליך הדה-נאציפיקציה. הוא איתר את אמו, ששרדה את המלחמה ועתה התמודד עם בני עמו לשעבר.
לאחר שהשתחרר חזר לבריטניה.